KGR – Keyword Golden Ratio: Jak Znaleźć Frazy i Rankować Szybciej?

Zastanawiasz się, jak szybciej dotrzeć ze swoją stroną do pierwszych pozycji w Google? Chcesz znaleźć słowa, których Twoja konkurencja jeszcze nie odkryła? Keyword Golden Ratio, w skrócie KGR, może być odpowiedzią. To metoda, która pomoże Ci wyłowić te mniej oczywiste, ale bardzo obiecujące hasła wyszukiwania.

Co to jest keyword golden ratio (KGR)?

Keyword Golden Ratio to technika badania słów kluczowych. Wymyślił ją Doug Cunnington z Niche Site Project. Chodzi o to, żeby znaleźć takie frazy, na które jest popyt, ale konkurencja w ich tytułach stron jest zaskakująco niska. To pozwala nowym stronom szybciej pojawić się wyżej w wynikach wyszukiwania i zdobyć początkowy ruch.

Formuła KGR: jak to działa?

KGR obliczasz, dzieląc liczbę wyników wyszukiwania Google, które mają dokładnie Twoją frazę w tytule, przez miesięczny wolumen wyszukiwania tej frazy. Używasz do tego operatora wyszukiwania Google „allintitle:”.

Formuła KGR = (liczba wyników „allintitle”) / (miesięczny wolumen wyszukiwania)

Żeby ta formuła działała najlepiej, tradycyjnie patrzysz na słowa kluczowe, których miesięczny wolumen wyszukiwania wynosi mniej niż 250.

Interpretacja wyników KGR

Wynik KGR powie Ci, jak duża jest szansa na szybkie rankowanie:

  • – jeśli KGR wynosi mniej niż 0,25, super! Masz dużą szansę szybko znaleźć się w top 100, a nawet top 50 wyników,
  • – gdy KGR jest między 0,25 a 1,0, wciąż jest dobrze. Możesz rankować w top 250 stosunkowo szybko,
  • – jeżeli KGR jest większe niż 1,0, ta fraza jest prawdopodobnie zbyt konkurencyjna. Znalezienie się na wysokich pozycjach może być trudne.

Jak znaleźć słowa kluczowe KGR?

Znalezienie takich fraz wymaga trochę pracy, ale jest wykonalne. Zacznij od burzy mózgów – pomyśl o ogólnych tematach związanych z Twoją niszą. Potem użyj narzędzi do badania słów kluczowych. Możesz sięgnąć po Semrush, Ahrefs, Ubersuggest, KWFinder czy Keyword Planner. Sprawdź też Google Autosuggest, wpisując np. „najlepsze [rodzaj produktu] dla [typ użytkownika]”. Pamiętaj, żeby szukać fraz dopasowanych do intencji użytkownika – czy szuka informacji, czy chce coś kupić.

Gdy masz już listę potencjalnych słów, odfiltruj te, których miesięczny wolumen wyszukiwania jest między 0 a 250. Czasem można lekko poszerzyć ten zakres, np. do 350, ale zasada < 250 jest podstawą.

Dla każdej wybranej frazy sprawdź w Google, ile stron ma ją w tytule. Wpisz w wyszukiwarkę: allintitle:"Twoja fraza kluczowa". Policzy Ci to Google.

Teraz podziel liczbę wyników „allintitle” przez miesięczny wolumen wyszukiwania. Wynik to Twoje KGR.

Narzędzia do analizy KGR

Oprócz standardowych narzędzi SEO, które podałem, możesz użyć specjalistycznych narzędzi do KGR. Przykładem jest darmowy Allintitle KW Explorer do wyszukiwania fraz czy Allintitle Bulk KGR Checker do masowego sprawdzania KGR. Te narzędzia mogą znacznie przyspieszyć ten proces.

Wskazówki dotyczące efektywnego wykorzystania KGR

Znalezienie fraz KGR to dopiero początek. Teraz musisz stworzyć pod nie treść. Pisz wysokiej jakości artykuły, które odpowiadają na zapytanie użytkownika. Choć fraza KGR ma niski wolumen, ludzie jej szukają i oczekują odpowiedzi. Użyj dokładnej frazy w tytule artykułu i raz lub dwa razy w treści, ale unikaj upychania słów kluczowych. Wpleć naturalnie powiązane frazy.

Skup się na tworzeniu wielu treści pod różne frazy KGR. Zbudujesz w ten sposób topical authority w swojej niszy, czyli pokażesz Google, że jesteś ekspertem w danej dziedzinie.

Pamiętaj, że KGR to nie wszystko. Aby osiągnąć trwały sukces, łącz strategię KGR z innymi działaniami SEO, takimi jak link building. Budowanie wartościowych linków zwrotnych do Twoich treści wzmacnia ich pozycję.

Chociaż tradycyjnie KGR stosuje się do wolumenu < 250, jeśli masz już zbudowaną pewną siłę strony dzięki backlinkom, możesz rozważyć frazy z nieco większym wolumenem, ale wciąż niską liczbą wyników „allintitle”. Chodzi o to, żeby liczba stron celujących dokładnie w tę frazę w tytule była niska w stosunku do popytu.

Wady i ograniczenia KGR

Metoda KGR, choć pomocna, nie jest idealna. Zbyt mocno opiera się na tytule jako sygnale rankingowym, a Google bierze pod uwagę mnóstwo innych czynników. KGR nie powie Ci nic o tym, jak silne (pod kątem linków) są strony, które już rankują na danej frazie. Czasem, mimo niskiego KGR, możesz trafić na strony z bardzo mocnymi profilami linków. KGR działa najlepiej w mniej konkurencyjnych niszach i wtedy, gdy konsekwentnie budujesz autorytet tematyczny.

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *