Oglądaj na ulubionej platformie:
Jak zrobić research w copywritingu, żeby złożyć dobre copy?
Jak zebrać wszystkie potrzebne informacje?
O co pytać? Gdzie szukać danych?
I czy to w ogóle jest potrzebne?
Moim zdaniem siadać do copy i nie zrobić researchu, to jak jechać w podróż i nie wiedzieć dokąd.
- Czy jadąc na wycieczkę do obcego kraju, nie przygotujesz się? Nie sprawdzisz, jakie prawo obowiązuje na miejscu? Co wolno? Czego nie wolno? Co ze sobą zabrać? Jak się poruszać na miejscu? Jak wygląda trasa z lotniska do hotelu?
Poza tym, jak chcesz przekonać kogokolwiek do zakupu, jeśli nie znasz jego potrzeb i motywów działania?
Research w copywritingu daje odpowiedzi na podstawowe pytania:
👉 czego klient chce,
👉 o czym marzy,
👉 czego chce uniknąć,
👉 co mu przeszkadza,
👉 jaki ma problem,
👉 i najważniejsze – jak to wszystko składa się w powód do zakupu.
00:00 – Start
00:29 – Jak robić research w copywritingu?
01:17 – Jak zrobić research?
03:05 – 1 etap. Wysyłam brief
03:16 – Karta do filmu o briefie
03:56 – 2 etap. Rozmowa z klientem
06:02 – 3 etap. Desk research
13:44 – 4 etap. W trakcie tworzenia tekstu
13:56 – Karta jak sobie poradzić z perfekcjonizmem
16:18 – Ile researchu potrzeba przy pracy nad tekstem
18:39 – Research pokazuje zaangażowanie
18:56 – Weryfikuj informacje
21:46 – Badania naukowe w researchu
23:58 – Autoresearch

Copywriter, marketer, memiarz. Założyciel firmy DBest Content. Pierwsze samodzielne kroki w marketingu stawiał na blogu Lekcja Życia. Autor gościnny artykułów o intencji użytkownika, wyszukiwaniu słów kluczowych, i guest postingu. Pisał dla Rankomatu, PKO Ubezpieczenia, Marketu Ubezpieczeń, Surfera SEO czy Komputronika.