Są rejony Internetu, w których panuje przekonanie, że copywriting to pisanie pod słowa kluczowe. Owszem, istnieje taki rodzaj pisania zarobkowego, ale to jest zaledwie ułamek copywritingu. I jest w Polsce kilkoro specjalistów od takiego pisania, między innymi mój dzisiejszy gość, właściciel Szkoły Contentu, youtuber, afiliant, twórca kursu o SEO Copywritingu, Bartek Gąsior.

Rozmawialiśmy o tym:
❓ Jak ADHD wpływa na prowadzenie biznesu content marketingowego?
❓ Jak pisać pod SEO w 2025 roku?
❓ Jaką rolę odgrywa AI w tworzeniu treści SEO?
❓ Które narzędzia do SEO są najskuteczniejsze (Surfer vs Contadu)?
❓ Jak skutecznie pozyskiwać klientów na copywriting i SEO?
❓ Czy teksty pod SEO to przeżytek?

5 głównych wątków:
👉 Droga od copywritingu do kompleksowego SEO
👉 Znaczenie jakości treści w pozycjonowaniu
👉 Balans między optymalizacją a naturalnością tekstu
👉 Strategie pozyskiwania klientów przez różne kanały
👉 Przyszłość branży content marketingowej w kontekście AI

3 wartościowe wnioski:
📜 Sukces w SEO wymaga łączenia eksperckiej wiedzy z technicznymi aspektami optymalizacji
📜 AI może być pomocnym narzędziem, ale nie zastąpi ludzkiej ekspertyzy i kreatywności
📜 Skuteczne pozyskiwanie klientów wymaga konsekwentnego działania na wielu frontach

Co ostatnio napisałeś za kasę?

„Przygotowałem sobie konspekty artykułów na temat ADHD. Rozwijam, właściwie całościowo za SEO odpowiadam przy takim portalu poświęconym zdrowiu psychicznemu. Jeden w sumie, jeżeli chodzi o zagadnienia z ADHD, jeden popularniejszy w naszym kraju, w polskim Google’u. […] Tworzę taki content hub, silos tematyczny wokół zagadnień z ADHD […] wiele fraz, wiele zagadnień związanych z ADHD, no to mamy tak top 3, top 5, część fraz na pierwszych pozycjach.”

Czy ADHD to temat Ci bliski?

„No tak się składa, że też mam. Wiem, że teraz jest fala takich późnych diagnoz wśród dorosłych […] zawsze gdzieś nauczyciele, jakiejś tam wychowawczynie na świetlicach w podstawówce mówiły, gdzieś to się przewijało […] wbrew jakby coraz mocniej lansowanej opinii nie uważam tego za jakąś totalnie super moc, wiadomo, ma to swoje ogromne plusy, ale jednak jest to zaburzenie […] plusem jest to, że doszedłem do miejsca, w którym jestem, czyli udało mi się nie pracować na etacie i rozwinąć biznes […] sądzę, że to w dużej mierze zawdzięczam temu, że trudno było mi jakby odnaleźć się na etacie.”

Jak trafiłeś do copywritingu?

„Historia jest dosyć złożona […] sięga gdzieś 2012 roku, wtedy właśnie dla mnie było szokiem, że trafiłem na studia, na których zakładam blogi […] Później, przed 2016 rok, mój serdeczny kolega […] zapytał mnie, czy nie chciałbym mu trochę pomóc w rozwoju stron dla klientów […] Później tak się złożyło, że z południa Polski […] trafiłem do Warszawy […] znalazłem pracę na etacie też w branży marketingowej […] byłem częściowo właściwie byłem gościem od […] produktu. Czyli trochę stroną się zajmowałem, aplikacją mobilną, lokalizacją aplikacji mobilnej.”

Jak pisać pod SEO?

„Teksty SEO w content marketingu muszą bardzo dokładnie omawiać dane zagadnienie. Przede wszystkim musi być ta eksperckość przedstawiona.

Jak piszemy powiedzmy o email marketingu, no to powinniśmy od ogółu do szczegółu omówić wszystkie aspekty […] Na początku powinniśmy zacząć od definicji […] dla osób, które chcą mieć namiastkę informacji, wyjaśnić czym jest e-mail marketing, później o jakichś zaletach […] Powinno być dużo takich przerywników, urozmaiceń graficznych […] bardziej iść w kierunku infografik […] Przede wszystkim chodzi o wyczerpanie zagadnienia […] muszę poruszyć tą zasadę EEAT, czyli ta ekspertyzę, zaufanie. Tekst musi być po prostu atrakcyjny pod kątem merytoryki i źródła, z którego pochodzi.”

AI w SEO copywritingu

„Uważam, że to co teraz powiem, jakby trochę stoi w sprzeczności z koniecznością uczenia się SEO i zasad SEO copywritingu […] ktoś nie ma pojęcia o SEO copywritingu, ale ma ogromną wiedzę na temat danego zagadnienia i sądzę, że taka osoba może opisać to zagadnienie w bardzo wyczerpujący, precyzyjny, profesjonalnie ekspercki sposób i później wrzucić to na przykład do czata GPT i poprosić, aby czat GPT nie angażował w merytorykę wartość tego tekstu, ale żeby po prostu sprawił, że tekst będzie dobrze zoptymalizowany pod SEO […] No i tu właśnie to jest duża wartość płynąca z AI.”

Surfer czy Contadu?

„Surfer był pierwszym narzędziem, z którego korzystałem i byłem zachwycony […] Na początku mnie wkurzało to, że na sztywno musiałem jeszcze tam nie wiem, ze 4 lata temu musiałem na sztywno upychać te frazy […] Kumpel mi podsunął właśnie NeuronWritera i mówię kurczę rewelacja dużo bardziej wolę neuron writera […] teraz powiedzmy z uwagi na to że budżet marketingowy muszę dzielić na kilka narzędzi no to mam tylko tego lifetime NeuronWritera.”

Jak pozyskujesz zlecenia?

„Miałem ulubiony sposób jeszcze kilka lat temu […] teraz to jest, wydaje mi się, że w tej chwili pozyskiwanie klientów stało się takimi drzwiami obrotowymi w markecie, w których jest kilka wejść […] Zbudowałem sobie jakieś kanały, które wydaje mi się, że w miarę skutecznie pozwalają mi zdobywać klientów […] wizytówka Google, pozycjonowanie strony, jakieś takie kontakty z ludźmi […] grupy na Facebooku dla mnie w 2024 roku to było świetne narzędzie do pozyskiwania klientów.”

Jak skutecznie zdobywać zlecenia przez grupy na FB?

„Wszystkie te alerty sobie powłączam, żeby każde powiadomienie mi przychodziło […] starałem się tak robić, żeby stale być w tym procesie pozyskiwania klientów […] trzeba podmiotowo podejść do tego […] pokazałem mu, że konkrety […] żeby klient miał poczucie, że piszesz konkretnie do niego, a nie do dynamicznie rozwijającej się agencji.”

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *