Oglądaj na ulubionej platformie:
O czym rozmawialiśmy?
Czasem ludzie zastanawiają się, jak zacząć, a nie biorą pod uwagę możliwości skorzystania z obecnego doświadczenia. Mój dzisiejszy gość udowadnia, że można to zrobić bardzo płynnie.
Piotr Pawelec, dziennikarz na wygnaniu, autor newsów do Teleexpressu, a obecnie – ghostwriter na Linkedin.
Rozmawialiśmy o:
- literówkach,
- ego,
- przenoszeniu doświadczenia z telewizji do pisania,
- dinozaurach i fact checkingu,
- zdobywaniu klientów na Linkedin.
00:00:00 – Intro
00:00:21 – Co Piotrek ostatnio napisał za kasę
00:08:45 – Jak rozkręcić markę na LinkedIn
00:15:03 – Ghostwriting w Polsce
00:17:56 – Czy copywriting jest ghostwritingiem?
00:23:14 – Dla kogo jest ghostwriting
00:28:51 – Clickbaity
00:35:12 – Ego w rozwoju
00:40:46 – Czy w Ghostwritigu jest siano?
00:45:37 – Wnioski z wywiadów z twórcami
00:52:21 – Najtrudniejsze zlecenie Piotrka
00:55:33 – Najgorszy klient
01:02:51 – Budowanie marki osobistej w Internecie
01:06:51 – Dobra proporcja rodzajów treści na LinkedIn
01:15:00 – 1 rada dla początkujących copywriterów
Piotrek w Internecie – https://www.linkedin.com/in/piotr-pawelec-204b03278/
Czym jest ghostwriting?
Ghostwriting to usługa pisania tekstów, gdzie autor pisze za kogoś innego, pozostając w cieniu. Osoba zatrudniająca ghostwritera dostaje pełne prawa do dzieła oraz możliwość przypisania sobie autorstwa. To popularna praktyka wśród celebrytów, polityków czy biznesmenów, którzy chcą opublikować książkę, artykuł czy post w mediach społecznościowych, ale nie mają czasu lub umiejętności do pisania. Ghostwriting jest też często wykorzystywany w branży muzycznej i filmowej. Kluczową cechą jest dyskrecja – prawdziwy autor pozostaje nieznany, a usługa opiera się na zaufaniu i umiejętności dostosowania stylu do potrzeb klienta.
Na czym polega ghostwriting na LinkedIn?
Ghostwriting w mediach społecznościowych, a szczególnie na LinkedIn, to proces, w którym profesjonalni pisarze tworzą treści podpisane przez inną osobę, najczęściej specjalistę branżowego, lidera myśli lub biznesmena. Na platformie takiej jak LinkedIn, gdzie profesjonalny wizerunek i autorytet są kluczowe, ghostwriterzy pomagają w kształtowaniu marki osobistej poprzez publikację artykułów, postów i komentarzy, które odzwierciedlają głos klienta, jego wiedzę i doświadczenie.
Zadaniem ghostwritera jest pisanie angażujących treści, rozwój społeczności i monetyzacja oraz również wnikliwe zrozumienie branży klienta, jego celów zawodowych oraz grupy docelowej. Efektywny ghostwriting na LinkedIn polega na tworzeniu materiałów, które budują zaufanie, demonstrują ekspertyzę i wspierają networking. Dzięki temu klienci mogą zwiększyć swoją widoczność, nawiązać wartościowe relacje zawodowe i przyciągnąć potencjalnych pracodawców lub partnerów biznesowych, nie poświęcając własnego cennego czasu na tworzenie treści. W ten sposób ghostwriting staje się cennym narzędziem w strategii personal branding’u i marketingu zawodowego.
Copywriter, marketer, memiarz. Założyciel firmy DBest Content. Pierwsze samodzielne kroki w marketingu stawiał na blogu Lekcja Życia. Autor gościnny artykułów o intencji użytkownika, wyszukiwaniu słów kluczowych, i guest postingu. Pisał dla Rankomatu, PKO Ubezpieczenia, Marketu Ubezpieczeń, Surfera SEO czy Komputronika.