Copywriterzy stanowią dużą grupę pośród wszystkich freelancerów. Duża liczba wykonawców przekłada się na zwiększone zainteresowanie ofertami pracy w tym zawodzie. Jeśli chcesz efektywnie szukać zleceń dla copywriterów, sprawdź, dlaczego warto korzystać w tym celu z platform dla freelancerów.

Dlaczego warto pracować jako copywriter freelancer?

Praca jako copywriter freelancer daje możliwość osiągania wysokich zarobków. Freelancerzy zarabiają często lepiej niż specjaliści zatrudnieni na etacie, gdyż mają możliwość podejmowania się dodatkowych projektów i samodzielnego decydowania o liczbie obsługiwanych klientów.

Ponadto praca jako freelancer daje możliwość rozwoju, gdyż pozwala zdobywać nowe doświadczenia we współpracy z firmami z różnych branż. Copywriter nie musi też obawiać się braku stabilności finansowej, gdyż strony dla freelancerów oferują dużą liczbę zleceń.

Dlaczego warto korzystać z portali freelancerskich?

Najlepsze portale freelancerskie dają możliwość regularnego pozyskiwania zleceń i szybkiego rozliczania się z klientami na podstawie faktury bez konieczności zakładania działalności gospodarczej. Dzięki nim copywriter nie musi pisać maili i zapytań do różnych firm, tworzyć stron internetowych i martwić się stabilnością zatrudnienia. Strony dla freelancerów każdego dnia zapewniają dostęp nawet do kilkudziesięciu nowych zleceń z każdej dziedziny.

Korzystanie z portali dla freelancerów to również okazja, by przekonać się, w jaki sposób inni copywriterzy pozyskują klientów i jak pracują na swoją markę. Platformy dają wgląd w ich portfolio i opis doświadczenia w krótkiej wizytówce.

Dodatkowo w serwisach freelancerskich można prowadzić korespondencję ze zleceniodawcami, by przekonać ich do wybrania swojej oferty spośród innych zgłoszeń. Wiadomości pomiędzy klientami a copywriterami oferującymi swoje usługi ułatwiają ponadto doprecyzowanie szczegółów współpracy i określenie zakresu działań do wykonania.

Ważnym atutem platform takich jak Freelancehunt jest możliwość wystawiania faktur VAT bez zakładania działalności gospodarczej. Copywriterzy mogą dzięki temu współpracować i rozliczać się z firmami, które potrzebują faktury VAT i nie chcą rozliczać się z wykonawcami na podstawie innego rachunku. Z kolei wykonawca zyskuje możliwość legalnego i prawidłowego odprowadzenia podatku dochodowego za pośrednictwem portalu, a także otrzymania PIT-11 w celu złożenia rocznej deklaracji podatkowej.

Czytaj też  Goodcontent Opinie. Czy warto? [okiem doświadczonego copywritera]

Freelancehunt – portal ze zleceniami dla copywriterów i nie tylko

Freelancehunt to platforma, która działa od 2005 roku w Europie Środkowej i Wschodniej. Jej celem jest łączenie freelancerów i zleceniodawców. Obecnie serwis ma ponad milion zarejestrowanych użytkowników. Wszystkie umowy zabezpiecza usługa SEJF, która zapobiega oszustwom i pomaga w rozwiązywaniu sporów pomiędzy wykonawcami a osobami, które zlecają pracę. Na Freelancehunt można zlecać projekty i szukać zleceń w ponad 125 kategoriach i rozliczać je zgodnie z obowiązującymi przepisami podatkowymi.

Regularne zlecenia znajdą zarówno copywriterzy, jak i specjaliści, którzy działają w innych branżach. Na nowe projekty mogą liczyć zatem: specjaliści SEO, graficy, programiści, wirtualni asystenci i wielu innych. Co ważne, przekazywanie plików z gotowym dziełem przez platformę zawsze jest bezpieczne, gdyż zleceniodawca nie może wykorzystać ich bez zapłaty.

Więcej o działaniu Freelancehunt przeczytasz na https://freelancehunt.com/pl/blog/jak-dziala-freelancehunt-wszystko-co-musisz-wiedziec-o-naszym-serwisie/

Wady i zalety korzystania z Freelancehunt

Korzystanie z platformy Freelancehunt ułatwia copywriterom pozyskiwanie nowych klientów, którym zależy na rozliczeniu na podstawie faktury VAT. Serwis daje dzięki temu możliwość rozkręcenia działalności na większą skalę przed założeniem firmy lub dodatkowego zarobku bez zakładania JDG. Ponadto Freelancehunt bierze na siebie odpowiedzialność za opłacenie zaliczek na podatek dochodowy, dzięki czemu wykonawca nie musi martwić się rozliczeniem z US po wykonanej pracy.

Wadą korzystania z Freelancehunt jest brak elastyczności w kwestii prowizji. Procent prowizji pobieranej przez portal jest stały niezależnie od wysokości kwoty na wystawionej faktury. Ponadto z portalu nie korzystają firmy i zleceniodawcy prywatni, którzy nie potrzebują faktury i chcą uniknąć kosztów związanych z opłacaniem podatku VAT w wysokości 23%.

Inne polskie portale freelancerskie dla copywriterów

Oprócz Freelancehunt w Polsce działają inne portale ze zleceniami dla copywriterów. Na które z nich zwrócić uwagę? Jakie są ich wady i zalety? 

  • Useme – platforma działa na polskim rynku od ponad 10 lat. Umożliwia zleceniodawcom bezpłatne dodawanie ogłoszenie i nie wymaga opłat za zgłaszanie się z ofertą wykonania projektów. Przejrzysty podział na kategorie zleceń ułatwia copywriterom znalezienie interesującego ich zlecenia. Zaletą platformy jest możliwość realizowania płatności międzynarodowych i szybka wypłata zarobionych pieniędzy po opłaceniu faktury przez klienta. Minusem z kolei jest wysoka prowizja w przypadku zleceń na mniejsze kwoty i rozliczania niewielkiej liczby faktur w miesiącu.
  • Majsteria (dawniej Oferia) – jest to jeden z serwisów, w którym zleceniodawcy mogą znaleźć fachowców z wielu branż. Mogą poszukiwać za jego pośrednictwem zarówno budowlańców, jak i osób zajmujących się marketingiem lub copywritingiem. W przypadku copywriterów freelancerów plusem platformy jest możliwość pozyskania wartościowych kontaktów do różnych zleceniodawców. Minusem jest z kolei konieczność wykupienia pakietu MAX w celu zgłaszania się do zleceń jako wykonawca (koszt ponad 100 zł netto na 1 miesiąc). Wykupienie pakietu jednocześnie nie daje gwarancji pozyskania zlecenia.
  • GoodContent – jest to platforma dedykowana copywriterom. Zleceniodawcy umieszczają na niej ogólnodostępne i prywatne zlecenia, które mogą przyjmować zarejestrowani użytkownicy. Rejestracja na platformie jest darmowa. Plusem GoodContent jest możliwość przyjmowania zleceń w dowolnym momencie, z kolei minusem – wysokie opłaty za pośrednictwo i żenująco niskie stawki. Różnica pomiędzy ceną za tekst płaconą przez zleceniodawcę a zarobkiem copywritera wynosi nawet 30%. Swoją opinię na temat GoodContent wyraziłem w innym miejscu.
Czytaj też  AI w copywritingu - czy AI zabierze copywriterom pracę?

Wskazówki dla początkujących copywriterów

Jeśli planujesz rozpocząć pracę jako copywriter freelancer, dobrym rozwiązaniem dla Ciebie jest poszukiwanie pierwszych zleceń za pośrednictwem platform. Portale freelancerskie dają szansę na zdobycie cennego doświadczenia i nawiązanie współpracy z klientami, którzy następnie polecają usługi danego wykonawcy innym osobom.

Jak zatem zacząć pracę na portalu freelancerskim, by szybko pozyskać pierwszych klientów? Przede wszystkim należy unikać powszechnych błędów takich jak zaniżanie stawek lub zgłaszanie się do wszystkich zleceń, nawet bez podstawowej znajomości branży, której dotyczą. Zbyt niskie stawki psują rynek copywritingu i sprawiają, że wysokość zarobków jest zniechęcająca. Brak znajomości branży może z kolei skutkować stworzeniem bezwartościowej treści z błędami merytorycznymi i otrzymaniem negatywnej oceny od klienta.

Kluczem do sukcesu w copywritingu jest znalezienie swojej niszy i tworzenie inspirujących, merytorycznych treści w maksymalnie kilku branżach. Copywriter piszący o wszystkim jest zwykle osobą, która nie posiada specjalistycznej wiedzy i przetwarza jedynie treści, które znajduje w Internecie. Algorytm Google nisko ocenia kolejne generyczne teksty, dlatego wiedza specjalistyczna jest niezbędna. Copywriter powinien zatem sprawdzać na bieżąco aktualne wytyczne dotyczące tworzenia treści do sieci i czytać branżowe książki, artykuły i inne publikacje.

Jak wybrać portal freelancerski dla siebie?

Wybierając portal freelancerski do rozpoczęcia działalności jako copywriter, należy przede wszystkim sprawdzić, jakie są koszty rejestracji i korzystania z platformy, a także, ile zleceń jest dostępnych w serwisie. Niska liczba zleceń przy jednoczesnym wysokim koszcie dla użytkownika zwykle nie przekłada się na zadowalające zarobki. Lepszym wyborem są portale, w których rejestracja i składanie ofert jest darmowe.

Przed dołączeniem do portalu warto również sprawdzić, ile kosztuje każde rozliczenie z klientem oraz w jaki sposób serwis zabezpiecza obie strony umowy. Zbyt wysoka prowizja sprawia, że freelancer zarabia tyle samo lub mniej co w przypadku założenia własnej działalności gospodarczej. Równie ważne jest też zadbanie o to, by serwis gwarantował wypłatę pieniędzy za wykonaną usługę bez możliwości wcześniejszego wykorzystania dzieła przez klienta.

Czytaj też  Czy warto być copywriterem w 2023 r.?

Skorzystaj ze stron dla freelancerów i zdobądź nowe zlecenia

Strony dla freelancerów to dobre źródło nowych zleceń dla każdego copywritera bez względu na straż w zawodzie. Dzięki nim można spróbować swoich sił jako freelancer i zdobyć wartościowe doświadczenia na każdym etapie kariery. Korzystanie z platform jest proste i niedrogie, dlatego warto zdecydować się na rejestrację w wybranym serwisie.

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *