Jak zarabiać 5 tysięcy na rękę, nie wychodząc z domu i robiąc to, co kochasz? Szukasz pomysłu na pracę zdalną, która sprawia przyjemność?

Jest kilka opcji. Streaming, nagrywanie filmów na Youtube, prowadzenie bloga. Ewentualnie normalna praca na etacie, gdzie praca zdalna online w 100% jest akceptowalna, czyli IT, HR czy project management. 

Wszystkie mają ten sam problem – trzeba długo pracować na sensowne zarobki

Zawód copywitera jest jedną z profesji z niskim progiem wejścia, gdzie przy odrobinie talentu i samozaparcia, oraz dużej dozie ciężkiej pracy w dość krótkim czasie możesz dojść do naprawdę sensownych zarobków. 

Jak zostać copywriterem? Jak zarabiać na pisaniu dobre pieniądze? Jak zacząć pracę jako copywriter, żeby dobrze wejść w branżę, i nie rzygać literami za marne grosze?

Z tego artykułu dowiesz się:

  • jak zostać profesjonalnym copywriterem i nie spalić się na starcie,
  • jak uczynić słowo pisane dochodowym zawodem,
  • jak znaleźć nowych klientów i utrzymać starych,
  • jak zdobyć pierwsze zlecenia i gdzie ich szukać,
  • jakie są najlepsze sposoby zdobywania wiedzy o copywritingu,
  • od czego zależy sukces w zawodzie copywritera.

Zakładam, że lubisz pisać, i chcesz to spieniężyć, więc nie będziemy rozważać, czy masz predyspozycje czy nie. Chcesz zacząć swoją przygodę z copywritingiem i zacząć zarabiać na pisaniu tekstów.

Ważne!

Że to decyzja świadoma, i chcesz to robić, a nie że pewnego dnia przyszło Ci do głowy: „A, coś bym sobie porobił w Internecie za pieniądze”. Jeśli to hajs jest dla Ciebie motywacją do wejścia w copywriting, to się tutaj nie utrzymasz. Copywriting płaci dobrze, ale nie od razu, i jak nie włożysz pracy w rozwój, to będzie dla Ciebie trudny. Jeśli szukasz łatwego hajsu w Internecie, to powodzenia, będziesz świetnym celem dla oszustów.

Czym zajmuje się copywriter?

Copywriter to osoba, która zajmuje się tworzeniem tekstów, które mają na celu przyciągnięcie uwagi odbiorcy, zachęcenie go do działania lub przekazanie konkretnej informacji w przystępny sposób. Zadania copywritera są różnorodne, zależnie od branży i specyfiki projektu, ale najczęściej obejmują:

  • Tworzenie treści marketingowych – reklamy, slogany, hasła promocyjne oraz teksty sprzedażowe (np. oferty, kampanie e-mailowe), które mają bezpośrednio wpływać na zwiększenie sprzedaży lub budowanie wizerunku marki.
  • Content marketing – pisanie artykułów blogowych, poradników, e-booków czy wpisów do mediów społecznościowych, które mają dostarczać wartościowych informacji odbiorcom i jednocześnie wspierać pozycjonowanie SEO.
  • Optymalizacja treści pod kątem SEO – dobieranie słów kluczowych i redagowanie tekstów w sposób przyjazny dla wyszukiwarek internetowych, by zwiększyć widoczność strony w wynikach wyszukiwania.
  • Pisanie tekstów na strony internetowe – tworzenie atrakcyjnych treści, które przedstawiają ofertę, misję oraz wartości firmy w sposób jasny i angażujący dla użytkownika.
  • Social media – pisanie postów, które mają angażować odbiorców i zwiększać widoczność marki w mediach społecznościowych, np. na Facebooku, Instagramie czy LinkedInie.
  • Scenariusze i treści wideo – opracowywanie scenariuszy i treści do reklam video, webinarów, czy filmów edukacyjnych.

Copywriter to zawód lekki, kiedy wiesz, co robisz. Copywriter może pracować skąd chce, kiedy chce, o której chce i jak chce. Nie wymaga umiejętności pisarskich (choć te czasem się przydają).

Zdecyduj, jakie treści chcesz pisać, czyli specjalizacja w formie

Content marketing to szeroka branża. Obecnie tak szeroka, że niektórzy zleceniodawcy szukają specjalistów nie tylko w danej dziedzinie, ale także w danej formie treści. Nie ukrywam – artykuły blogowe wychodzą mi dużo lepiej niż np. maile. Dlatego warto zacząć od decyzji, co chcesz pisać.

Rodzajów treści jest dość sporo. Podział dotyczy ich charakteru. Można je podzielić na:

  • copywriting, 
  • content writing. 

Lub na treści:

  • sprzedażowe, 
  • edukacyjne,
  • wizerunkowe.

Omówimy je teraz krótko.

Treści Sprzedażowe

Wśród treści sprzedażowych w ofertach copywriterów znajdziesz:

  • maile sprzedażowe (pisane podczas kampanii marketingowych), 
  • teksty reklamowe na reklamy Google Ads i do mediów społecznościowych,
  • posty w mediach społecznościowych,
  • opisy produktów, 
  • opisy kategorii, 
  • oferty sprzedażowe, 
  • scenariusze do reklam,
  • sales letters.

Na początek nie polecam Ci pisania tekstów reklamowych. Bez znajomości psychologii sprzedaży, technik i formuł copywriterskich, technik perswazji, przeróżnych trików i patentów nie będziesz w stanie stworzyć skutecznego tekstu. Tak samo pisanie haseł reklamowych jest o wiele trudniejsze, niż się na początku zdaje. Hasła reklamowe to często różnica pomiędzy zyskiem a stratą, pozytywnym wizerunkiem a PR-ową klapą.

Czytaj też  SEO Copywriting – czyli jak zarabiać na pisaniu tekstów do sieci

To od tych tekstów zależy zysk klienta i z mojego doświadczenia wiem, że klienci nie chcą ich oddawać osobom początkującym. Tutaj tekst musi działać, a nie po prostu być. 

Treści Edukacyjne

Tutaj niepodzielnie rządzą artykuły blogowe, nie ukrywam, moja domena. Osobiście lubię widzieć, jak napisane teksty internetowe wspinają się po drabinie wyników wyszukiwania na pierwszą stronę wyników wyszukiwania, skąd zbierają ruch organiczny i zamieniają go na pieniądze.

Wpisy blogowe dzielą się na treści w jakości:

  • zapleczowej – nieco gorszej niż blogowe,
  • zwykłej blogowej – jak dla siebie,
  • artykuły eksperckie – treści o bardzo wysokiej wartości merytorycznej kierowane do specjalistycznego klienta.

Wśród innych treści, które pisze content writer, są:

  • e-booki,
  • white papery,
  • tekst tematyczny,
  • edulettery (newslettery edukacyjne).
Jak zostać copywriterem Treści sprzedazowe czy content writing

Treści wizerunkowe

Treści wizerunkowe to te, które nie mają na celu ani sprzedaży, ani niesienia wartości edukacyjnej. Mają znaczenie wizerunkowe dla firmy i są to:

  • notki prasowe,
  • teksty PR,
  • teksty tematyczne,
  • naming, slogany, claimy,
  • przemówienia,
  • sekcje „O firmie”.

Tych też nie polecam na początek. Tworzenie treści wizerunkowych to domena agencji i doświadczonych copywriterów. Teksty wizerunkowe są obarczone sporą odpowiedzialnością i początkujący copywriter może ich merytorycznie nie udźwignąć. To o wiele trudniejsze niż pisanie tekstów na zaplecza, opisów produktów czy postów do social mediów.

Copywriting SEO

Pod tą kategorią mieszczą się zarówno treści sprzedażowe jak i edukacyjne. Poprzez SEO copywriting rozumiem pisanie treści bardziej pod wyszukiwarki i pozycjonowanie stron, niż dla człowieka. Copywriter SEO tworzy głównie teksty zapleczowe na strony przygotowanie tylko po to, żeby wspierać główną domenę, ewentualnie opisy produktów, których nikt nie przeczyta. 

Wśród zleceń nadal pojawiają się wytyczne na teksty o „dużej ilości słów kluczowych”. W SEO już się trochę od tego odchodzi i ważniejsza jest po prostu użyteczność dla użytkownika, a SEO copywriting coraz częściej oznacza tworzenie wartościowej treści.

Polecam to na początek, bo tutaj wymagania co do jakości treści są najniższe i najmniej można skopać. A jak wyglądają zarobki SEO Copywritera? Jako SEO copywriter dużo nie zarobisz, ale też odpowiedzialność jest mniejsza. Jeżeli tylko tekst będzie miał sens i powstawiasz słowa kluczowe w miarę naturalnie, powinno przejść. 

jak zostać copywriterem jak zacząć seo copywriter słowa kluczowe smutny mężczyzna przy komputerze autor tekstów SEO

O czym chcesz pisać, czyli specjalizacja w branży

Jeżeli chcesz zostać copywriterem i wejść z przytupem do branży copywritingu, nie zaczynaj od zera. Research to duża część copywritingu. Po co robić go od nowa, kiedy możesz wykorzystać to, co już wiesz? Masz 20, 25 lub 30 lat? Na pewno masz jakieś hobby, wykształcenie albo doświadczenie. Wykorzystaj je.

Pisał dla mnie kiedyś 18-letni chłopak, który hobbystycznie i zarobkowo naprawiał części do komputerów. Nie miałem lepszego podwykonawcy. Wystarczyło go nauczyć pisać i mógł zacząć pracować na pełnych obrotach.

Dzięki specjalizacji możesz dyktować wyższe stawki. 

Copywriter – pierwsze kroki, by dobrze zacząć z copywritingiem

Możesz iść na pałę, a możesz zacząć z przytupem i na starcie zostawić konkurencję w tyle. Jeżeli chodzi o copywriting – pierwsze kroki warto stawiać z głową.

Żeby przekonać do siebie klientów, potrzebujesz zaufania. Żeby zbudować zauafnie, potrzebujesz portfolio. Zrób je sobie. Załóż stronę internetową. Zamów kilka publikacji, jesli masz wolną kasę. Spytaj każdego copywritera, którego znasz, o możliwość wykazania się. 

Może masz teksty do szuflady? Przydadzą.

Zdobądź umiejętności copywriterskie

Jak się uczyć copywritingu? Masz dwie drogi:

  1. Szybką, płatną.
  2. Wolną, darmową.

Jeśli chcesz szybko zdobyć umiejętności, zainwestuj w kurs copywritingu albo książkę, w zależności od tego, jakim hajsem dysponujesz. Z kursów mogę polecić kurs „Zostań copywriterem” Ewy Szczepaniak albo „Skuteczny copywriting” Artura Jabłońskiego.

Co zaś chodzi o książki o copywritingu, polecam Ci obejrzeć mój odcinek podcastu z Pawłem Jaczewskim.

Czym te umiejętności copywriterskie są? Niektórzy mówią na to „Lekkie pióro”. Ale ten termin odnosi się raczej stricte do słowa. Tymczasem żeby zostać dobrym copywriterem o wiele bardziej będzie Ci potrzebny research, cierpliwość, ciekawość oraz ciągły rozwój.

Gary Bencivenga utrzymał swoją pracę, po tygodniu siedzenia w bibliotece i czytaniu o Franku Sinatrze. Eugene Schwartz lepiej znał książki swoich klientów, niż oni sami. 

Research pozwala tworzyć teksty dopracowane i precyzyjne. A precyzja to przecież to, co odróżnia chirurga od rzeźnika.

Czytaj też 132 rady dla początkujących copywriterów

Gdzie zaczynać jako copywriter?

Bardzo często, zwłaszcza w grupach na Facebooku, widzę posty w stylu: “Zaczynam jako copywriter, gdzie szukać zleceń dla copywritera?”. 

Musisz się wybić ponad przeciętniaków. Powiem Ci teraz, jak zacząć przygodę z copywritingiem, żeby na starcie zostawić konkurencję w tyle, i zacząć zarabiać na pisaniu sensowne pieniądze. 

Staż

Wiele firm świadomie szuka osoby bez doświadczenia, wiedząc, że przy odrobinie pracy, jaką włożą w jej wyszkolenie, mogą zyskać solidnego pracownika. Wynagrodzenie z reguły jest niskie, ale zdobyte doświadczenie ma większą wartość w tym momencie, niż pieniądze. Część wynagrodzenia jest w szkoleniu. 

Czytaj też  164 narzędzia copywritera - sprawdź, jak możesz ułatwić sobie pracę

Po stażu zyskujesz referencje, kilka wpisów do portfolio i już masz coś, na czym możesz oprzeć swoje zgłoszenie na zlecenie freelancerskie.

Junior Copywriter

głaszając się do pracy na stanowisko junior copywritera dobrze już mieć jakieś realizacje na koncie albo chociaż predyspozycje, zwłaszcza umiejętności pisania. 

Firma, tak jak na stażu, zdaje sobie sprawę z Twoich braków i zapewni Ci szkolenie z zakresu marketingu i content marketingu. W końcu chcą mieć kompetentnego pracownika.

Obecnie ciężko jest znaleźć pracę jako copywriter. Firmy raczej nie szukają twórcy treści na stałe. Ale jak Ci się uda, to czego się nauczysz, to Twoje. 

Copywriter w Agencji

Agencje, tak jak firmy, wyłapują początkujących copywriterów, organizują im onboarding, uczą, a następnie dają zlecenia. Zarobki w agencjach reklamowych i marketingowych są przeważnie słabe, ale agencje najczęściej zwracają feedback, więc dowiesz się, gdzie masz braki i co trzeba poprawić. 

Jeśli chodzi o zdobywanie doświadczenia, to prawdopodobnie najlepsza opcja na początek. Zwykła firma poszukująca copywritera może mieć dobre zaplecze szkoleniowe, a może go nie mieć. Agencja marketingowa na sto procent takie zaplecze posiada. Zaryzykuję stwierdzenie, że w agencji marketingowej czy agencji reklamowej nauczysz się najwięcej na początek.

Pod warunkiem że daje feedback, a nie tylko odpowiedź „Tak” lub „Nie”.

Copywriter Freelancer

W przypadku copywritera-freelancera poszukiwanie potencjalnych klientów jest najtrudniejsze. Copywriter pracujący na własny rachunek ma trochę niebezpieczny żywot (to dlatego pierwsze 4 lata w copywritingu przesiedziałem na etacie). Póki ma zlecenia i stałych klientów, to jest git. Ale jak źródełko wyschnie, to robi się nieciekawie.

Jak zostać copywriterem bez doświadczenia? Poradnik początkującego

Freelance na początek w copywritingu to trochę jak zaczynanie pracy od dupy strony – najpierw robota, a potem wykształcenie. 

Wyobraź sobie, że walka o klienta jako freelancer jest jak wyścig samochodowy. Przed Tobą na pole position stoją ludzie, którzy już jeździli autem, mają swoje auto, odbyli kursy jazdy i przejechali kilkaset tysięcy kilometrów. 

A Ty nawet jeszcze nie masz prawka. Myślisz, że ktoś powierzy Ci kierowanie jego limuzyną? 

Nie tędy droga. Bez realizacji nikt Ci nie zaufa

Bonus: Outreach

Outreach polega na wyjściu do kogoś i zaproponowaniu mu swoich usług. Początkujący copywriter bez doświadczenia będzie miał z tym ciężko, ale są w dzisiejszych czasach firmy, które nawet początkującego copywritera nie mają w swoich szeregach. I nie mają czasu go szukać. 

Możesz dać im się znaleźć. Nie weźmiesz za to dużo kasy, ale w tym przypadku doświadczenie jest ważniejsze. 

Gdzie szukać zleceń copywriterskich?

Ok, wiesz już, co masz robić i gdzie startować. Masz podstawy. Teraz skąd brać klientów? Opcji jest kilka. Poniżej wymieniam te, na które zdecydowałbym się, gdybym zaczynał jeszcze raz. 

Mam artykuł na ten temat, więc tylko je wymienię. 

  1. Po rodzinie i znajomych.
  2. Portale ogłoszeniowe.
  3. WhitePress i Linkhouse.
  4. Agencje marketingowe.
  5. Facebook – grupy dla copywriterów.
  6. Rekomendacje.
  7. Organicznie.
  8. LinkedIn.
  9. Facebook – grupy branżowe.
  10. Puszczaj reklamy.
  11. Znajdź firmę, która je puszcza i uderzaj.
  12. Znajdź firmę, która ma braki w treściach na stronie, nieregularne publikacje itp., i do niej napisz.
  13. Dołącz do społeczności.
  14. Networking – łaź po meetupach, konferencjach, poznawaj ludzi.
  15. Obcojęzyczne grupy na Facebooku.
  16. SurferSEO Content Writers Directory.
  17. Zlecenia na zagranicznych portalach ogłoszeniowe.

Jak zbudować portfolio copywritera, gdy dopiero zaczynasz?

Na początku przygody z copywritingiem stoisz przed ścianą. 

bez portfolio nie ma portfolio mem

Mam bardzo dobry wpis na temat, więc będę się streszczał.

  1. Załóż własną stronę – koszt założenia strony internetowej w pierwszym roku to jest kilkadziesiąt złotych. Naprawdę warto odżałować. 
  2. Opublikuj na Internetowym Portfolio – sprawdzę Twój tekst, dam Ci feedback, wrzucę na stronę i będziesz mieć się czym chwalić. Sprawdź Zasady Publikacji.
  3. Zdobądź wpisy gościnne – całkiem sporo osób w necie przyjmie darmowy tekst na swoją stronę, jeśli tylko będzie prezentował jakość. Na podobnej zasadzie działa całe Internetowe Portfolio.
  4. Stwórz kilka przykładowych tekstów – zapisz je w formacie PDF i trzymaj np. na dysku Google. To nic nie kosztuje, aczkolwiek w mojej opinii lepszą robotę zrobi wrzucenie ich na własną stronę. 

Protip 1

Tworząc portfolio, skupiaj się na wynikach tekstów, jeśli tylko je masz. Wysokie pozycje w Google, dobra konwersja, wyniki sprzedażowe, ruch organiczny – to są realne dane. Większość klientów nie będzie w stanie ocenić jakości treści na podstawie samego tekstu.

Protip 2

Zbieraj opinie zadowolonych klientów. Najczęściej wystarczy po prostu poprosić, ewentualnie zaproponować jakiś rabacik na przyszłe usługi.

Ile zarabia copywriter na początek?

Dam Ci teraz przyjacielską radę – na tym etapie zarobki na stanowisku copywritera to Twoje najmniejsze zmartwienie. Jeśli będziesz skupiać się na forsie, to daleko nie zajdziesz, a możesz nawet trafić do zakładu zamkniętego.

Czytaj też  Opinie od klientów — dlaczego warto je brać i jak to dobrze robić?

Zanim przejdziesz dalej, powiem Ci, jakie są trzy najważniejsze rzeczy na początku kariery copywritera:

  • nauka, 
  • rzetelny feedback,
  • realizacje, które możesz wpisać do portfolio.

Co do zarobków, mam wpis na temat tego, Ile zarabia copywriter w Polsce. Polecam Ci go przeczytać. 

Nadal Chcesz Zacząć przygodę z copywritingiem i zarabiać na pisaniu? Podsumowanie

  1. Copywriter mimo niskiego progu wejścia to praca wymagająca wysiłku, ale może przynieść zadowalające wyniki finansowe.
  2. Praca copywritera polega na tworzeniu tekstów użytkowych nastawionych na osiągnięcie efektu.
  3. Jeśli chcesz szybko nabyc umiejętności copywriterskich i zacząc zarabiać na pisaniu tekstów, możesz zapisać się na kurs copywritingu.
  4. Praca jako copywriter ma swoje zalety, takie jak nielimitowane zarobki, elastyczność miejsc pracy, czy odporność na kryzysy rynku pracy. Wady to konieczność ciągłego podnoszenia kwalifikacji, utrzymania portfolio, nierówny poziom zarobków, a także stresujące sytuacje związane z klientami.
  5. Startujący copywriter może zdobyć doświadczenie poprzez staż, pracę jako Junior Copywriter w firmie, pracę w agencji marketingowej, czy jako freelancer. Szukając zleceń, warto korzystać z portali ogłoszeniowych, agencji marketingowych, rekomendacji, sieci LinkedIn czy Facebook. Ważne jest również tworzenie i utrzymanie swojego portfolio oraz skupienie na wynikach, a nie na zarobkach.

Czytaj też Copywriter: co to za zawód? Definicja, historia, charakterystyka

FAQ – najczęściej zadane pytania o to, jak zostać copywriterem?

Czy warto kupić kurs copywritingu?

Na początek na pewno nie, choć takie odpowiedzi możesz znaleźć w Google. To oczywiste, że autorzy kursów copywritingu będą chcieli przekonać Ciebie, że bez ich kursu nie masz szans zostać copywriterem. Ale moja rada jest taka – przez pierwszy rok lub pół roku korzystaj z darmowej wiedzy, ile się da. Potem kup książkę lub e-booka. Najlepiej mojego, ale książka Artura Jabłońskiego bardzo dużo daje. A dopiero potem jak zaczniesz zarabiać lepszą kasę, pomyśl o kursie.

Jak nauczyć się copywritingu?

Najpierw warsztat językowy. Naucz się pisać poprawnie. Potem ucz się marketingu i sprzedaży. Poznaj techniki copywriterskie, sztukę perswazji, konstrukcję lejka sprzedażowego itd. Polecam Ci kanały na YT: Semstorm, Senuto, Artur Jabłoński. Zrób darmowy kurs SurferSEO Writing Masterclass.
Nie zapominaj także o narzędziach copywritera, które część pracy wykonają za Ciebie.

Chcę wejść w Copywriting. Jak zacząć, żeby się nie sparzyć?

Mogę Ci tutaj dać kilka rad – znajdź nudną, niezbyt angażującą pracę i ucz się w trakcie oraz ćwicz warsztat. Następnie idź na etat i dalej się ucz, ale już bardziej w praktyce. Wykorzystaj nabyte doświadczenie do łapania zleceń. Gdy zarobki ze zleceń zaczną przekraczać zarobki na etacie, idź na swoje.
Pamiętaj – nie musisz od razu zarabiać hajsu. Wręcz przeciwnie, idąc od razu na Goodcontent czy Useme, prędzej się zrazisz do zawodu i go rzucisz, niż się wybijesz, a praca copywritera jest naprawdę fajna.

Ile można zarobić na pisaniu tekstów na strony internetowe?

Początkujący copywriter zarobi grosze – od kilkuset złotych do niewiele ponad tysiąca miesięcznie. Doświadczony copywriter wyciągnie spokojnie ponad 2-3 tysiące. Zaawansowany copywriter, który obraca się w branży dłużej niż rok/dwa weźmie 4-6 tysięcy. Najlepsi zarabiają grubo ponad 10 k miesięcznie. 

Czy jako copywriter muszę mieć swoją stronę?

Teoretycznie nie, ale gdy pracujesz jako copywriter, strona WWW trochę ułatwia sprawę. Masz gotowy link dla klienta do portfolio, cennika, możesz prowadzić bloga o copywritingu, by pokazać, że znasz się na rzeczy, co dodatkowo przekona klienta, że rozmawia z właściwą osobą. Strona ma szansę wypozycjonować się na niektóre słowa kluczowe, które sprowadzą potencjalnych zleceniodawców.

Jak pozyskać stałych klientów na teksty?

Aby pozyskać klientów, którzy miesiąc w miesiąc będą coś zamawiać, musisz uderzać do podmiotów, które mają stałe zapotrzebowanie na treści. Przykładem takich klientów są firmy, które regularnie publikują na swoim blogu i w mediach społecznościowych, oraz agencje zajmujące się marketingiem internetowym. Od stałych klientów należy rozpocząć budowę stabilności finansowej.

Jakie teksty tworzy copywriter?

Copywriter tworzy różnorodne teksty, które wspierają działania marketingowe i komunikacyjne firm. W zakres jego pracy wchodzą m.in.:

  • Treści reklamowe, takie jak slogany i hasła promocyjne,
  • Teksty sprzedażowe na potrzeby ofert i kampanii e-mailowych,
  • Artykuły blogowe i poradniki do content marketingu,
  • Teksty zoptymalizowane pod SEO na strony internetowe,
  • Posty do mediów społecznościowych,
  • Scenariusze i treści do materiałów wideo i webinarów.

Jakie cechy powinien posiadać dobry copywriter?

Dobry copywriter powinien wyróżniać się:

  • Kreatywnością i zdolnością do przyciągania uwagi odbiorcy,
  • Umiejętnością pisania perswazyjnych i angażujących tekstów,
  • Zrozumieniem zasad marketingu i psychologii konsumenta,
  • Znajomością SEO i trendów w copywritingu,
  • Elastycznością i umiejętnością dostosowania stylu pisania do różnych grup docelowych.

Podobne wpisy

2 komentarze

  1. Bardzo ciekawy start-up zielonego copywritera. Można spokojnie znaleźć wskazówki do dalszego rozwoju.

  2. Ja mogę polecić osobom zainteresowanym powyższą tematyką zrobienie solidnej podyplomówki. Ja wybrałem WSKZ, bo zależało mi na nauce online i na dobrych materiałach, co otrzymałem. Rozpoczynam tworzenie własnego portfolio 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *